Tintanya...

Allah ikhlas itu aku tidak tahu bagaimana,namun yang pastinya aku cuma inginkanMU,tuhan yang menciptakan diriku,juga tempatnya aku kembali.

Illahi Anta Maksudi Waridhaka Matlubi...

Monday

sisipan cerita di tirai2 Ramadhan

bertempur bersama LANDAS di malam 31 ogos:

(Part 1)

alhamdulillah diberi lagi peluang untuk meneliti seinfiniti nikmat Rabbul Alamin,di bumi "merdeka" bahkan di bulan kecintaan para mukmin juga kerinduan para ahli ibadah,keRahmatan NYA yang cukup aggung,mana mungkin bisa di balas dengan seumur hidup sujudnya kita.malunya,'seumur hidup' takkan cukup untuk menganding balas nikmatNYA yang tidak pernah putus,tapi masih sahaja 'mengegakgempitakkan' kezaliamn ke atas dirinya kita sendiri.

ALLAH Huakbar! laungan jihad menggegar di lubuk hati.panggilan 'tempur' dari sahabat menitip di hujung corong alat komunikasi itu.

"minta tolong enti handle PERISAI malam 31 ogos ni,boleh?"

usai terawih,kami berangkat menuju ke destinasi.malam itu agak tenang.tidak seperti malam2 sebelumnya.bumi minden di kawasan APEX itu sentiasa di kunjungi hujan.membuatkan,sekitarnya kedinginan,penuh nikmat.cuma, belum saja kepulan wap2 putih keluar dari mulut,paling tidak pun,cukup memaksa anda berlapiskan dua stokin dan sweater ala seragam Sonata.

wakil yang kelihatan dari Universiti gah dengan gelaran APEXnya itu,cuma menghantar wakil 'secupak' kata orang.semuanya muslimat.dan semuanya atas inisiatif sendiri,sama ada dari segi pengangkutan mahupun dari segi perbelanjaan.bagaikan geng2 rempit yang besedia di lereng2 jalan,berkelompok dengan jeket eksekutifnya masing2.wakil Jundi di kepulauan pineng,bakal menggempur lubuk joli RNR di seberang perairan pulau,di malam 31 ogos,Malaysia yang merdeka.

"apa yang adik faham tentang erti merdeka?"

senyuman naqibahku yang comel,dengan renungannya yang redup,namun cukup mengambarkan ketegasan dalamannya.si adik kecil lelaki,dalam lingkungan 14 tahun itu,tersengih2,tersipu2,tidak keruan dirinya,ada yang sudi bertanya mesra dengan kelompok2 basikal rempit mereka.

0 comments: